poniedziałek, 21 września 2009

Wódka śliwkowa z miodem


Jest to wódka, którą w mojej rodzinie przekazuje się z pokolenia na pokolenie. Mojemu ojcu przepis dał jego dziadek ( bo ojciec nie zdążył, zginął w wypadku nim mój ojciec skończył 13 lat ) a mnie - mój tata. I tak się to toczy.
Jest to wódka słodka, przyjemna w piciu, dobrze wchodzi, choć mocna - 45-50 %. Zaletą produkcji tego napitku jest to, że robi się ją bardzo szybko - około 12 dni.
Przepis umieszczam na prośbę kilku forumowiczów ze strony stephenking.pl




SKŁADNIKI :
3 KG ŚLIWEK
2 KG CUKRU
1L SPIRYTUSU ( 2 butelki 0.5 )
0.7L WÓDKI
200 ML WODY
5 ŁYŻEK STOŁOWYCH MIODU
5-8 BUTELEK DO WÓDKI
LEJEK
SITKO
SŁOIK 5L + GARNEK
JAŁOWA GAZA (EWENTUALNIE)

----------------------------

śliwki pokroić na ćwiartki. Pestki wyrzucić. Wrzucić do 5l słoika. Zasypać cukrem. Pozostawić na 10 dni w ciepłe miejsce, w tym czasie mieszać codziennie rano i wieczorem. Po 10 dniach przygotować duży garnek, kupić alkohol, przygotować czyste butelki. Przelać przez sito sok do garnka, dolać 0.5l spirytusu, oraz 4 łyżki miodu. Całość wymieszać. Dolać ( cały czas przez sito, tak żeby pozostałe w sitku owoce dały z siebie 100 % )0.7l wódki, potem szklankę wody. Całość ponownie wymieszać. Spróbować dla smaku. Jeśli potrzeba - dodać łyżkę lub dwie miodu. Wymieszać.
Słoik po soku śliwkowym umyć, potem wlać do słoja 0.25l spirytusu. Śliwkową wódkę powstałą w garnku zalać w proporcji 50:50 do słoja. Pozostałą w garnku wódkę zalać resztą spirytusu. Całość przelać do słoja. Pozostawić na 24h. Następnego dnia wódkę przelać do butelek. Można przelać przez jałową gazę, jeśli nie chce się mieć tylu cząstek owoców w wódce.
Na zdrowie!

1 komentarz:

  1. Właśnie zacząłem robić ów trunek :D
    Z zamiarem żeby do sylwestra wytrzymał, ale coś mi się wydaje że będzie z tym kiepsko ^^ Dlatego jeśli zdążę, to zrobię potem jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń